CSESZNEK.HU
CSESZNEK.HU

CSESZNEK KÖZSÉG HIVATALOS HONLAPJA

ÜGYINTÉZÉS

Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
Kényelmes és gyors megoldás nyújt a bárhonnan elérhet? Önkormányzati Hivatali Portál
Házasságkötés, gyermekszületés, építkezés, autóvásárlás, vállalkozásindítás, mind-mind fontos és örömteli, ugyanakkor kétségtelenül hivatalos ügyintézéssel is járó események. Januártól már minden magyarországi településen, így nálunk is elérhet? az Önkormányzati Hivatali Portál szolgáltatás, amelyen keresztül online, akár a saját nappalinkból is kényelmesen és gyorsan intézhet?k az önkormányzati hivatali ügyek a hét minden napján. Így életünk kisebb-nagyobb eseményei és azok adminisztrációs feladatai is sokkal könnyebbé válnak.
Évente számos hivatalos ügyben keressük fel a helyi önkormányzatot, a hivatali látogatások száma pedig tovább n? életünk nagy pillanatainál. Anyakönyvi kivonat kiállítása, gépjárm?- és építményadó bejelentés, szociális támogatási kérelem benyújtása, szálláshely nyilvántartásba vétel, ipar?zési adó bevallás és még sorolhatnánk azon tevékenységeket, melyek általánosan a személyes ügyintézések közé tartoznak és automatikusan a hosszú sorban állás jut róla eszünkbe. Ez a kép azonban 2019-t?l teljesen megváltozik, mert az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül már egyre több ügyet elektronikusan is intézhetünk, amikor id?nk engedi, akár a vasárnapi ebéd után is.
Az e-ügyintézés országosan egységes ügymenetet biztosít és ahogy a személyes ügyfélfogadásnál megszokhattuk, úgy a digitális térben is végig vezet minket a jól ismert folyamatokon. Els? lépésben saját magunk beazonosítása történik, majd a lakossági és vállalkozási ügyintézés kiválasztása, ezt követ?en pedig a szükséges adatok megadása. Mindezt a legnagyobb biztonság mellett, gyorsabban, átláthatóbban és papírmentesen, vagyis környezetkímél?bb módon tehetjük, mint korábban.
Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül bejelentkezett felhasználók számos helyi lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális vagy adóügyet indíthatnak, az online ?rlappal nem rendelkez? ügyek esetén pedig az e-Papír szolgáltatást lehet igénybe venni.
Az e-ügyintézést választókat a belépést követ?en azonosítja a rendszer és az ?rlapok általános adatai automatikusan kitöltésre kerülnek, rövidítve így a ráfordított id?t. A felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után
megismerhetik a folyamatok aktuális állapotát és megnyithatják a lementett ?rlapokat.
A gyorsabb ügyintézést támogatja, hogy a lakosság mellett a vállalkozások is kényelmesen teljesíthetik adóbevallással kapcsolatos ügyeiket és távolról is lekérhetik helyi adóegyenlegüket és aktuális folyamataik státuszát.
Az Önkormányzati Hivatali Portál a https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon érhet? el, melyet településünk weboldalán is megtalálnak.

 

Önkormányzati ügyek. Mindenkinek. Bárhonnan.
A sorban állás a múlté, intézze ügyeit mostantól online!
Az online elérhet? Önkormányzati Hivatali Portál nemcsak magánszemélyeknek, hanem a vállalkozásoknak is megkönnyíti a mindennapjait. Az e-ügyintézési felületen keresztül az ország bármelyik pontjáról, gyorsan és kényelmesen intézhet?k az önkormányzati ügyek. Az elektronikus ügyintézést választók így nemcsak a sorban állás miatti bosszankodástól kímélik meg magukat, hanem támogatják a papírmentes és környezetkímél? ügyintézést is.
Egy új vállalkozás elindítása, vagy egy meglév? adminisztrációs feladatainak teljesítése mellett nehéz a rohanó hétköznapok során még az önkormányzati hivatalt is útba ejteni. Szerencsére manapság erre már nincs feltétlenül szükség, hiszen van olyan digitális tér, amelyre belépve egyre több helyi hivatali ügy elintézhet?. Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális ügyek sora indítható és egyszer?en nyomon követhet?.
A portál segítségével a papír alapú, személyes megjelenést igényl? ügyintézés helyett az ország bármely pontjáról, bármikor, kényelmesen, online is intézhet?k akár a magán és vállalkozói helyi adóügyek is. Adóigazolás kérhet?, túlfizetés esetén átvezetés és visszatérítés kezdeményezhet?, gépjárm?-, illetve term?föld adó jelenthet? be, valamint helyi/önkormányzati adó- és értékbizonyítvány igénylésre is van mód. A helyi ipar?zési adó bevallása a portál segítségével szintén könny?szerrel megoldható, függetlenül attól, hogy általános vagy ideiglenes tevékenységr?l van szó.
Az elektronikus ügyintézésnek köszönhet?en jelent?sen megrövidül a helyi adóbevallásra fordított id?. A lakosság mellett a gazdálkodó szervezetek is kényelmesen teljesíthetik helyi adóbevallással kapcsolatos kötelezettségüket, és lekérhetik helyi adóegyenlegüket. Az online rendszerbe való belépést és személyes azonosítást követ?en ismét id?t takarít meg a rendszer a felhasználónak, ugyanis közhiteles nyilvántartásokban meglév? személyes adatok már automatikusan kitöltve jelennek meg az ?rlapokon.
Az online ügyintézési felületen közel félszáz különféle ügy indítható, többek között ipari és kereskedelmi, hagyatéki, birtokvédelmi, valamint szociális, s?t az Önkormányzati Hivatali Portálról is közvetlen linken elérhet?, az úgynevezett e-Papír szolgáltatás (epapir.gov.hu) segítségével szinte bármilyen egyéb ügy is benyújtható elektronikus úton. A bejelentkezett felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megtekinthetik, hol tart az adott ügy, illetve az el?zetesen már kitöltött ?rlapjaikat is könnyedén elérhetik.
Az Önkormányzati Hivatali Portál az https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon és településünk weboldalán is elérhet?.

 

 

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvénynek megfelel?en 2018. január 2-t?l új elektronikus ügyintézési felületet használhatnak az állampolgárok és a gazdálkodó szervezetek.

A gazdálkodó szervezetek számára törvényi kötelezettség, hogy
kizárólag elektronikusan intézhetik hivatalos ügyeiket.

Az állampolgárok továbbra intézhetik az ügyeiket
papír alapon, személyesen, vagy
postai feladással, vagy választhatják az
elektronikus ügyintézést.

Felhívjuk figyelmüket, hogy az azonosítás törvényi kötelezettsége miatt az elektronikus ügyintézés csak
Ügyfélkapun, vagy
Cégkapun
keresztül történhet, ezért az e-mailen érkezett kérelmeket a Hivatal vissza fogja utasítani.

ÖNKORMÁNYZATI ÜGYINTÉZÉS BÁRHOL, BÁRMIKOR 1. (video)

ÖNKORMÁNYZATI ÜGYINTÉZÉS BÁRHOL, BÁRMIKOR 2. (video)

ÖNKORMÁNYZATI ÜGYINTÉZÉS BÁRHOL, BÁRMIKOR 3. (video)

ÖNKORMÁNYZATI ÜGYINTÉZÉS BÁRHOL, BÁRMIKOR 4. (video)

ÖNKORMÁNYZATI ÜGYINTÉZÉS BÁRHOL, BÁRMIKOR 5. (video)

ÖNKORMÁNYZATI ÜGYINTÉZÉS BÁRHOL, BÁRMIKOR 6. (video)

ÖNKORMÁNYZATI ÜGYINTÉZÉS BÁRHOL, BÁRMIKOR 7. (video)

Az elektronikus ügyintézéshez kattintson az E-ügyintézés menüpontra.

 

SZEMÉLYES ÜGYINTÉZÉS
ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉS

CSESZNEK KÖZSÉG
HIVATALOS HONLAPJA